Download het onderzoek

Van alle media wordt de papieren folder het meest geapprecieerd

Consumenten komen met heel wat media in contact. Maar welk kanaal verkiezen ze zelf om reclame te ontvangen? Profacts zocht het in opdracht van BD myShopi uit.

De minst intrusieve reclamekanalen worden ook het meest gewaardeerd: zo geeft meer dan 1 op 2 Belgen aan dat ze (heel) graag reclame in de vorm van papieren folders ontvangen.

Als er gekozen moet worden tussen verschillende reclamekanalen, staat de papieren folder helemaal op kop. 4 op de 10 Belgen kiest voor de reclamefolder, dat is het dubbele van de 2de best scorende media (e-mail).

Slechts 15% van de respondenten zegt een anti-reclamesticker om geen papieren folders te ontvangen op hun brievenbus te hebben, terwijl het gebruik van advertentievermijdende tools hoger ligt voor online media: 1 op 3 beweert gebruik te maken van ad-blockers op internet en 3 op 10 meldt zicht systematisch af voor reclamemails.

Media Preferences

Wat opvalt is dat de papieren folder nog steeds het meest geapprecieerde medium is om bepaalde informatie op te ontvangen. Banners op website scoren het minst goed met slechts 1% van de Belgen die via deze weg graag reclame te zien krijgt.

Download het volledige onderzoek